mandag den 9. november 2015

Backstage på Blodets Bånd serien #2 Kassie og hendes søstre

Når jeg får en ide, skriver jeg den ned i et dokument. Jeg noterer alt, hvad der falder mig ind, og det resulterer i en del "jeg tror" og "måske der så sker" og lignende. Hvis personerne har lyst til at snakke med, bliver dokumentet ofte en blanding af mine overvejelser og personerne, der fyrer nogle replikker af. Der kan også være hele og halve scener, som bliver skrevet ned, hvis ideen slår nok gnistrer.

Dengang min redaktør spurgte mig, om jeg havde overvejet at skrive en vampyrroman - og jeg så rent faktisk gav mig til at overveje det - væltede det frem med tanker og ideer, så jeg i løbet af to dage skrev næsten 20 sider, der var en blanding af mine tanker, scener og personerne som talte.



(Anastasia på forsiden af bind 7
- første gang omtalt som lidt af en vamp)


Kassie og hendes søstre
(Her er nogle af de første tanker, jeg havde om Kassies søstre.)

Hun bor sammen med tre andre vampyr-kvinder. Den ene er den som har forvandlet dem alle. Hun er nærmest en mor for dem, mens de andre to er som søstre for Kassie.
Jeg tror ”moderen” hedder Bess. Hvad de andre to hedder, ved jeg ikke.
Jeg tænker at den ene søster faktisk er lidt ”vamp” – altså, sexet og fræk
Den anden er den der ser yngst ud, selvom hun sikkert er myndig. Hun ser bare yngre ud. Det er lidt hendes problem. Hun kan selvfølgelig godt få arbejde, men det er nemmest at få arbejde som om hun er teenager – altså, en umyndig teenager. Må være træls at have det sådan for altid. Hun har måske alternative indtægter – forfatter måske?
”Moderen” er nok den alvorlige. Hende der bestemmer


(Kassie valgte så lige at indkaste en bemærkning omkring, at hun er den yngste og så noget om et hierarki)

Jeg er den sidste der blev forvandlet, også selvom søster (Jeg markerede "søster" med fed, fordi jeg ikke vidste, hvad hun skulle hedde - det blev så Wendy) ser yngre ud. Det stiller mig faktisk nederst i hierarkiet.

(Jeg tog så over med mine overvejelser omkring det hierarki)
Forestiller mig at der er et hierarki. Måske er der en form for regler? Ikke at man måske blindt skal adlyde sin skaber eller hvad? Er der nogle bånd måske?
Bess har forvandlet de tre piger. Hun har ikke slået dem ihjel men har taget sig af dem efter at andre har efterladt dem i en tilstand hvor de kun kunne dø
Jeg tænker faktisk at Kassie bliver fundet i en flod? Som om hun på den måde er sluppet væk fra sine overfaldsmænd


(At skrive kan føles som at forsøge at lægge et puslespil uden at kende motivet. "Jeg tror måske, hun er fundet i en flod" smider jeg ud. Og ja, det endte hun så med at blive :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar